wtorek, 19 lutego 2013

Dietetyczne gofry z jogurtem i owocami leśnymi (pyszne!)

Witajcie!
Dzisiaj kolejny pomysł na gofry! Tym razem jeszcze mniej kaloryczny niż ten przepyszny przepis na gofry z masłem orzechowym i bananem. Dzisiaj skromniej, ale to nie znaczy, że mniej pysznie!


Składniki:

  • pół szklanki mąki pszennej razowej
  • 1 jajko
  • pół szklanki maślanki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody oczyszczonej
Składniki na jeden topping:
  • pół małego jogurtu greckiego
  • 2 łyżki niskosłodzonego dżemu truskawkowego
  • kilka owoców leśnych (użyłam z mrożonej mieszanki)
 Do połowy zapełnionej mąką szklanki dosypujemy sodę i proszek do pieczenia. W misce miksujemy jajko i maślankę i dodajemy suche składniki. Miksujemy wszystko na jednolitą masę i wlewamy do gofrownicy, pieczemy przez 4 minuty (aż się zarumienią). Na gotowe gofry (najlepiej jeszcze na ciepłe, bo wtedy jogurt ma fajną konsystencję, taką mięciutką!) wykładamy jogurt wymieszany wcześniej z dżemem, na górze układamy owoce.
Smacznego!
Całuję,
Luna :)
PS Dzisiaj jestem już na 10 dniu 3 fazy diety 17-dniowej :)

24 komentarze:

  1. ostatnio rozkochałam się w gofrach więc przepis porywam

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry z pysznym jogurtem i owoce , mniam ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie z tą warstwą jogurtu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O kalorie nie ma co się martwić bo to energia :) Wazne ze gofry są smaczne i prezentują się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. z jogurtem jeszcze nie próbowałam-ale cudni się prezentuję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. W dzieciństwie zajadałam się naleśnikami z takimi dodatkami, muszę sobie odświeżyć smak:)
    Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym gofra :) Smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam serdecznie do wzięcia udziału w akcji: http://ziola-suplementy.blogspot.com/2013/02/zdrowie-w-internecie.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis w połączeniu z tym zdjęciem powoduje że naprawdę ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. gofry.. jak ja za nimi tęsknie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Powoli przeglądam wszystkie moje blogi w zakładkach :) W końcu mam dużo czasu!
    Gofry, gofry! To dla mnie (ale podejrzewam, że nie tylko dla mnie) bardzo wakacyjne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zastanawiam sie, czy zamiast maslanki moznadac mleko 2%? maslanka wg mnie jest kwasniejsza niz mleko. ktos probowal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że można, ale trzeba by było go dodać mniej, żeby konsystencja była gęstsza. Ale nie próbowałam, przyznam :)

      Usuń
  13. Na ile porcji jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  14. Pół szklanki = ile gramów?
    Dla kogoś pół szklanki może być 125 g (przyjmując, że standardowa pojemność szklanki to 250 g), bądź 100 g (biorąc pod uwagę, że szklanka ma 200 g).
    Jak jest w tym przypadku?
    Będę wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim - nie licz wagi "szklanki" w gramach, bo pół szklanki waty nie waży tyle samo, ile waż pół szklanki cementu ;)
      Ale u mnie szklanka to taka o pojemności 250 ml. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. ile jeden gofr z tego przepisu ma kcal?

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zrobiłam goferki na śniadanie. Wyszły przepyszne! Wyrośnięte, pulchne i chrupiące! Po prostu MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  17. czy ten przepis nadaje się również do robienia takich placuszków/naleśniczków na patelni? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...