poniedziałek, 20 stycznia 2014

Zdrowe, dietetyczne i przepyszne ciasto zimowe - z żurawiną i cynamonem

Witajcie!
Dziś zaprezentuję Wam przepis na ciasto, które jest przepyszne, bardzo zdrowe i od razu zostało okrzyknięte "ciastem zimowym", zatem pod taką nazwą je prezentuję. Dodam, że bardzo smakowało wszystkim, nawet tym nie na diecie :)
Przepis zaczerpnęłam stąd i zmodyfikowałam.


Składniki:
  • 400 g mąki żytniej pełnoziarnistej, typ 2000
  • 250 g ksylitolu
  • 300 ml mleka
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka imbiru
  • suszona żurawina
Na początku zalewamy żurawinę wrzątkiem i odstawiamy. Następnie mieszamy suche składniki z mokrymi tak, aby konsystencja nie była ani zbyt płynna ani zbyt stała. Potem dodajemy odsączoną żurawinę, mieszamy i przelewamy do blachy, którą wykładamy najpierw papierem do pieczenia (lub po prostu do silikonowej formy). Wstawiamy do piecyka nagrzanego do 160 stopni na 40 minut (jednak warto obserwować ciasto, sprawdzajmy patyczkiem).
Smacznego!



Całuję,
Luna
PS Jutro wylatuję. Oczekujcie kolejnej notki już z Kopenhagi! :)

9 komentarzy:

  1. Mmmm ... ! Genialne . Uwielbiam korzenne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdroszczę kopenhagi!
    i ciasta. ale to mogę sobie przynajmniej zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepięknie :) Tak delikatnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale śliczne !
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie udekorowane i bardzo ciekawe, smaczne składniki, kuszące... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero co odwiedziłam Twojego bloga, a tu fantazja po fantazji przypada mi do gustu :-) Trafiłaś w "moje serce" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest kaloryczne?

    OdpowiedzUsuń
  8. witam... co zamiast ksylitolu dodać? ciasto mnie kusi do wypieku...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...