poniedziałek, 3 grudnia 2012

Najlepsze ciasto jakie jadłam - modyfikacja

Witajcie!
Z okazji imienin mojej mamy, która obchodziła je wczoraj, upiekłam ciasto, które piekłam już na moje urodziny - jednak zmieniłam 'miejsce pobytu' kakao :) Tutaj przepis na tamto ciasto.
Wyszło przepyszne, ale następnym razem zmienię ilość cukru, moim zdaniem było ciut za słodkie :)



Składniki [ciasto miodowe]:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 150 g masła roślinnego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Przesiewamy mąkę i mieszamy z cukrem pudrem i sodą. Margarynę roztapiamy, dodajemy miód i czekamy aż ostygnie. Samo, oddzielone białko ubijamy na sztywno i dodajemy powoli żółtko. Ubijamy dalej. Do mąki wlewamy margarynę i ubite jajko. Zagniatamy ciasto i dzielimy na 2 równe części. Jedną część wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut. Drugą część pieczemy tak samo. Studzimy.

Składniki [ciasto biszkoptowe]:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Powoli dodajemy cukier, ubijamy. Żółtka dodajemy powoli i ubijamy dalej. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i kakao, wsypujemy do ubitych jajek i delikatnie mieszamy. Wylewamy na blachę wyłożoną papierem i pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku ok. 30-35 minut. Najpierw, pierwsze 15 minut - na grzałce i dolnej i górnej, potem na 10 minut przełączamy na termoobieg, a następnie na 10 minut znów na grzałkę. Po wyjęciu uderzamy blaszką 3 razy w blat, żeby powietrze w biszkopcie wyleciało. Studzimy.

Składniki [masa budyniowa]:
  • Pół litra mleka
  • 250 g masła roślinnego
  •  3/4 szklanki curku
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 16 g cukru waniliowego
Pół szklanki mleka zostawiamy, a resztę gotujemy do zagotowania z cukrami. Zostawione pół szklanki mieszamy z mąkami. Po zagotowaniu reszty mleka, dolewamy te pół szklanki z mąkami i mieszamy do zgęstnienia. Studzimy. Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy masę budyniową i miksujemy na gładką masę.

Na ciasto miodowe kładziemy pół masy budyniowej, na to biszkopt, a na to masę budyniową i drugie ciasto miodowe.
Niech przestoi 2-3 dni pod folią aluminiową w lodówce, bo ciasto miodowe jest twarde na początku, ale jak namięknie masą budyniową, to robi się mięciutkie.
:)
Pozdrawiam i smacznego!
Luna

7 komentarzy:

  1. też mam taką posypkę :) poproszę kawałeczek!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli ciacho ciut za słodkie - to pewno dla mnie w sam raz, hehe <3 :)

    a tak, włosy tapiruję, już od 6 lat jakoś, jestem uzależniona.. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykłe urokliwe ciastka -desery -babeczki -życzę bajkowego spełnienia marzeń

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda bardzo apetycznie :). Z okazji zbliżających się Świąt, kupiłam na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce nowy zestaw sztućców do serwowania wypieków i obecnie szukam jakichś fajnych ciast, które mogłyby się pojawić u mnie na świątecznym stole. Te wygląda super :). Pewnie przypadnie do gustu wszystkim domownikom.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...